Basit Konaklama Turizm İşletme Belgesi İş ve İşlemleri
Basit Konaklama Turizm İşletme Belgesi İş ve İşlemleri
28.07.2021 tarihinden önce işyeri açma ve çalışma ruhsatı bulunan konaklama tesislerine Müdürlüğümüzce Basit Konaklama Turizm İşletme Belgesi belge düzenlenmiştir.
Bu tarihten sonra Basit Konaklama Turizm İşletme Belgesi verilmemekte olup, sadece aşağı belirtilen hususlar gerçekleştirmektedir.
ADRES, UNVAN, DEVİR, İSİM VE KAPASİTE DEĞİŞİKLİKLERİ HAKKINDA:
Basit Konaklama Turizm İşletme Belgeli Tesislerin adres, unvan, devir, kapasite artışı, isim değişikliği vb.
durumlarda ilgili belediyesinden İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatını
yenilenmesi veya ilgili belediyeden aynı parselde olduğunda veya ruhsata
dahil olduğuna dair resmi yazı alması gerekmekte olup, 30 gün
içerisinde Müdürlüğümüze başvuruda bulunulması
gerekmektedir.
Ayrıca başvuru esnasında güncel Sürdürülebilir Turizm Sertifikası ve Müzik Lisans Belgesinin de ibraz edilmesi zorunludur. Bu belge ve sertifikalar her yıl güncellenmektedir. Belge ve Sertifikası bulunmayan konaklama tesislerine ilgili kanun kapsamında idari işlemler uygulanmaktadır.
Sürdürülebilir Turizm Sertifikası İle İlgili Sorgu ve Başvuru İşlemleri İçin Tıklayınız.
Müzik Lisans Belgesi İle İlgili Sorgu ve Başvuru İşlemleri İçin Tıklayınız.
Müdürlüğümüze başvuru aşamasında mevcut durumun değişikliğini belirten bir dilekçe, ruhsat aslı ve fotokopisi, imza sirküsü vb. evraklarla birlikte elden teslim etmeleri gerekmektedir.
Örnek Güncelleme Başvuru Dilekçesi indir
Değişikliklerin bildirilmemesi durumunda ruhsat tarihi esas alındığından (1 ay) ilgili kanun kapsamında işlemler yürütülmektedir.
BELGE ÜCRETLERİ HAKKINDA:
Basit Konaklama Turizm İşletme Belgeli Tesislerin Devir, Kapasite Artışı, Tesis Adı ve Belge Sahibi Değişikliği durumlarında belge ücreti alınmakta olup,aşağıda belirtilen işlemlerin yapılması gerekmektedir.
2025 Yılı Yeniden Değerleme Oranına Göre:
Belge Ücreti: Kültür ve Turizm Bakanlığı Döner Sermaye ZİRAAT BANKASI (IBAN: TR350001001745034831705539) hesabına 2.500 TL. Yatırılması, Açıklama Kısmına İşletmenizin Adınızı Yazabilirsiniz. Örneğin: Sakarya Otel Belge Ücreti
Müessese Harcı: Herhangi bir vergi dairesine gidilerek 9251 koduyla dördüncü sınıf turizm müessesesi işletme belgesi olarak 3.925,98 TL. yatırılması gerekmektedir. İnternet bankacılığından yapılmamaktadır.
NOT: Her iki dekontun da Müdürlüğümüze iktm54@ktb.gov.tr kurumsal e-posta yoluyla veya elden teslim edilmesi gerekmektedir. E-posta yoluyla gönderilen dekontlar Müdürlüğümüze ulaştığında
tarafınıza Müdürlüğümüze ulaşmıştır şeklinde geri dönüş yapılmaktadır.
Geri dönüş olmaması durumunda gönderim tarihinden 1 gün sonra
Müdürlüğümüzü arayarak teyit ettiriniz.
Dekontlarınız Müdürlüğümüze ulaştıktan sonra belge hazırlama, imzalama
ve basım işlemleri başlamaktadır. Tüm bu işlemler bittikten sonra
tarafınıza e-posta atılmakta ve telefon ile aranılmaktadır. Belgeyi
teslim almaya işletme sahibi veya yetkili bir kişinin gelmesi
gerekmektedir. Gelen kişiye imza karşılığı Basit Konaklama Turizm
İşletme Belgesinin aslı teslim edilmektedir.
İşletmenin kapatılması veya faaliyetine son verilmesi durumunda yapılması gerekenler:
1- İşletme yetkilisi tarafından ilgili belediyesine gidilerek işyeri açma ve çalışma ruhsatı iptal ettirilir.
2- İşletme yetkilisi tarafından Müdürlüğümüze işletmenin kapandığını ve
ruhsatın iptal edildiğini belirtir bir dilekçe sunulur.
3- Dilekçe ekine ilgili belediyesinden ruhsatın iptal edildiğine dair
resmi yazı ile Müdürlüğümüzden almış olduğu Basit Konaklama Turizm
İşletme Belgesinin aslı eklenerek elden teslim edilir. (Not: Resmi
yazının elden teslim alınamaması durumunda ilgili belediye tarafından
Müdürlüğümüze resmi yazı yazılması sağlanır.)
Süreç:
Müdürlüğümüze yapılan başvuru sonrasında yukarıdaki hususlar aranır. Daha sonrasında işletmeniz Müdürlüğümüzce denetlenir. Denetleme sonrasında, denetim raporu hazırlanarak Valilik onayı alınır. Onay sonrası belge ve müessese harçlarının yatırılması ile ilgili tarafınıza bilgi verilir. Ödeme işlemleri bittikten sonra belgeniz basıma ardından da ıslak imzaya gider. İmza sonrası tarafınıza bilgi verilerek belgenin aslının imza karşılığı alınması istenir. Belgenin aslını almaya gelirken eski belgenin aslını da getirmeniz gerekmektedir.